۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸

حجت الاسلام صفی یاری:

۵۷ برنامه ویژه ایام فاطمیه در کردستان برگزار می شود

۵۷ برنامه ویژه ایام فاطمیه در کردستان برگزار می شود

سنندج – مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری ۵۷ برنامه شاخص دینی و مذهبی همزمان با ایام فاطمیه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های ایام فاطمیه استان کردستان در سنندج اظهار داشت: مردم این استان دوست داران اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) هستند و محبت به اهل بیت را سرمایه‌ای گرانقدر و عظیم می‌دانند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در این استان یادآور شد: در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) در این استان محافل عزاداری و ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود و ۶۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در کردستان عهده‌دار برگزاری این برنامه‌ها در تکایا، مساجد، هیئات مذهبی خواهند بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه روضه‌های خانگی نیز بخشی از این ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه است، بیان کرد: مداحان و شبکه‌های تبلیغی نیز با محوریت روحانیون اعزامی و مقیم به بیان فضایل اهل بیت علیهم السلام و ویژگی‌های انسان‌ساز حضرت زهرا(س) خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: نکته مهمی که در این امر باید ملاحظه شود رعایت وحدت و انسجام و رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی و پرهیز از اهانت به مقدسات مسلمانان به‌ویژه اهل بیت است که نیاز به توجه دارد.

حجت الاسلام صفی یاری بیان کرد: بی‌تردید مردم متدین کردستان اعم از شیعه و سنی در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه ۹۳ و همچنین سوم تا پنجم فرودین ماه ۹۴ با حفظ حرمت دختر گرامی پیامبر اعظم ارادت و مودت خودشان را به ساحت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام ابراز خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در کنار برنامه های ۶۰۰ هیئت مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز به مناسبت ایام فاطمیه ۵۷ برنامه شاخص را در سطح شهرستانهای استان برگزار می‌کند.

وی گفت: از این تعداد برنامه شاخص ۱۴ ویژه برنامه در بیجار، ۱۹ ویژه برنامه در قروه، ۶ برنامه در سنندج، سه برنامه در سقز، پنج مراسم در کامیاران، دو مراسم در بانه و در هر کدام از شهرستان های دیواندره، دهگلان مریوان نیز سه ویژه برنامه برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغت اسلامی استان کردستان در پایان ضمن تاکید بر رعایت شان ایام فاطمیه گفت: امید است دستگاه‌های فرهنگی استان با مردم همراه شده و از برگزاری برنامه‌های مغایر با این ایام بپرهیزند.

کد خبر 2511454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha